İmam Birgivî Çağının En Keskin Kılıncıydı

İmam Birgivî Çağının En Keskin Kılıncıydı

Konya Aydınlar Ocağı’ndaOsmanlı âlimi İmam Birgivî’yi anlatan Konya Müftüsü Ahmet Poçanoğlu, “Birgivî, Kur’an ve Sünnete dönmedeçağının en keskin kılıncı idi” dedi.

22650 (0)
İmam Birgivî Çağının En Keskin Kılıncıydı

Konya Aydınlar Ocağı’nın bu haftaki Selçuklu Salı Sohbetleri’nde, Vefatının 445. Yılında İmam Birgivî’yi anlatan Konya İl Müftüsü Ahmet Poçanoğlu, “İmam Birgivî son derece dürüst, bilgili ve davâsında samimi bir insandı. Birgivî’yi biz zamanın ve çağının keskin kılıncı olarak tanıyoruz. Yâni Kur’an ve Sünnete dönme, selefi salihin yolunda yürüme, bid’at ve hurafeler ile özellikle sem-i şerife uymayan hususlar konusunda hakikaten samimi bir keskin kılınç! Davâsında samimi bir insan” dedi.
Konya’da Tarikat-I Muhammediyye Dersleri Başlıyor
“Amellerin en hayırlısı azda olsa devamlı olanıdır” diyerek sözlerine başlayan ve Konya Aydınlar Ocağı’nın sürekli olan sohbetlerinin de hayırlı olduğunu ifade eden Konya Müftüsü Ahmet Poçanoğlu, İstanbul’a giderek Mehmet Emin Saraç Hoca’dan İmam Birgiv’i’nin Tarikat-ı Muhammediyye adlı eserini okuyarak icazet aldığını da söyledi. Müftü Poçanoğlu, “Tarikat-ı Muhammediyye” kitabın yakın zamanda Kapu Camii’nde cemaate ders olarak okutulacağını da ifade etti. Konya İl Halk Kütüphanesinde gerçekleştirilen sohbette, İmam Birgivî’nin27 Mart 1523 tarihinde Balıkesir’de doğduğunu ve 1573!te veba hastalığına yakalanarak İstanbul’da vefat ettiğini belirten Müftü Poçanoğlu, camilerde vaaz veren Birgivî’nin halkı Kur’an ve Sünnet’e uymaya davet ettiğini ve zamanında kabirler üzerine türbe yapılması, buralarda mum yakılması, ücret karşılığında Kur’an okunması gibi bid’atler ile bâtıl itikatlar ile kadılar arasında rüşvetin yaygınlaşması, zengin çocuklara ücretle ilmî payelerin verilmesi gibi meşru olmayan uygulamalara karşı mücadele ettiğini söyledi. 
Para Vakıfları Günümüzde “Faktoring” Oldu
“İmam Birgivî ve Tarikat-ı Muhammedîyye” başlıklı sohbetinde, faiz ihtimalinden dolayı para vakfetmenin caiz olmadığını savunan Birgivî’ninhayatını, görüş ve düşüncelerini ele alarak eserlerinden daha çok "Tarikat-ı Muhammediyye” hakkında bilgi veren Poçanoğlu, fıkıhta Hanifi, itikatta Maturidi olan ve günümüzdeki Selefi düşünceden ayrı bir görüşte olan Birgivî’nin para vakıflarıyla ilgili düşüncelerinden yola çıkarak şu ifadelere yer verdi: “Mudarebe yoluyla paranın kâr etmesi mes’elesi, keşke devam edebilen bir müessese olsaydı da kanaatim odur ki; biz, zamanımızdaki kurumlardaki sistematiği Londra’dan ithal edeceğimize Osmanlı’dan aktarıp gelmiş olsaydık belki de daha yerli, daha üzerinde konuşulmuş daha anlaşılan bir sistemi de oturtmuş olurduk. Osmanlı’da Kanuni dönemindeki Para Vakıfları, günümüzde faktöring(borç verme ve destekleme)dediğimiz piyasaya paranın temin edilmesi vakıflarıdır.”
Tarikat-I Muhammediyye 400 Seneden Beri Okutuluyor
Halkın bid’atleriterketmesinden ümidini kesen İmam Birgiv’i’nin İstanbul’a giderek Bayramîye tarikatı Şeyhi Abdullah Karamanî’yeintisab edip, izdivaya çekildiğini belirten Poçanoğlu, Birgivî’ninhayatı ve ibadeti zorlaştıran her şeye bir tavrı olduğunu ve Osmanlı Sultanı II. Selim’in hocası Birgili Ataullah Efendi tarafından Birgi’de yaptırılan medreseye müderris olarak tayin edilen Birgivî’nin ilmî ehliyetiyle kısa zamanda meşhur olduğunu da belirtti. Birgivi'nin yazdığı eserlerden de bahseden Poçanoğlu, özellikle "Vasiyetname”sinin Türkçe bir ilmihal niteliği taşıdığını, Arap gramerine dair yazdığı eserleri ile özellikleTarikat-ı Muhammediyye” adlı eserinin dörtyüz küsur seneden beri okunmuş ve günümüzde de hâlâ okunmakta olduğunu dile getirdi. Poçanoğlu ayrıca, Osmanlı’nın yıkılmasının belirtilerinin 17.yüzyılda ilmîye sınıfının itibarını kaybetmesiyle başladığını da söyledi.
Konya Aydınlar Ocağı Genel Başkanı Dr. Mustafa Güçlü, Konya Müftüsü Ahmet Poçanoğlu’na “Büyük Selçuklu Mirası” adlı hacimli kitabı hediye etti. Bir buçuk saate yakın süren sohbet topluca çekilen hatıra fotoğrafıyla son buldu. 

 Türkiye’de Haber

Yorum Ekle
Ad Soyad
Yorum Başlığı
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.